Europejskie Centrum Informacji > Informacje > Dekoracje komunijne – nowe nisze na rynku

Dekoracje komunijne – nowe nisze na rynku

W poszukiwaniu jeszcze nie zapełnionych luk na rynku sprzedaży internetowej trafiliśmy na dosyć mało popularny produkt, czyli ozdoby komunijne. Branża ta posiada pewne cechy rynku niszowego, aczkolwiek nie można nazwać jej luką na rynku. Otóż dekoracje komunijne są dość rzadko spotykane w sprzedaży  na rynku internetowym, czy też za pośrednictwem sklepów internetowych. Możliwe, że powodem tego jest słaby popyt, bowiem dekoracje komunijne to raczej produkt sezonowy, a zatem i pojawia się na niego sezonowy popyt.

Dekoracje komunijne kupuje się  głównie w czasie  organizacji komunii, a właściwie w czasie trochę poprzedzającym ten okres – czyli mowa tu o miesiącach wiosennych. Stąd też sprzedawcy nie mogą raczej wyspecjalizować się w sprzedaży tego rodzaju produktów i ograniczyć ofertę własnej firmy tylko do dekoracji komunijnych, ponieważ tak spora specjalizacja była by raczej błędem. Nie można jednak nie zauważyć tego, iż mimo tylko sezonowego  popytu, dekoracje komunijne pojawiają się w ofertach sklepów internetowych, co oznacza, że jest to produkt zyskowny.

Poza popularnymi ozdobami na rynku pojawiają się również dekoracje komunijne na torty i ciasta.

dekoracja-komunijna

fot.: http://www.sweetdecor.pl/category/17,dekoracje-komunijne

Na zdjęciu widać ostatnio popularną ozdobę na komunijny tort w formie nadruku z możliwością dodania zdjęcia.

Poniekąd stanowią one tylko uzupełnienie szerszej oferty firmy, ale mimo wszystko wiele sklepów je dość mocno promuje. Funkcjonuje już w obszarze rynku internetowego pewna grupa sklepów, które sprzedają dosyć oryginalne i nietypowe ozdoby komunijne. Tak więc, jak zwykle gdy istnieje popyt jest także podaż, więc też jest konkurencja i nawet jest ona dość duża, ale weźmy również pod uwagę to, że na rynku internetowym nie ma raczej branży, w której nie byłoby rozwiniętej konkurencji, chyba że sprzedawalibyśmy jakiś już  skrajnie specyficzny i nietypowy towar/usługę, znacznie bardziej specyficzny  niż dekoracje na komunię. Jak można zauważyć w portalach internetowych w polskiej sieci jest coraz więcej sklepów, a wiec też wszelkie luki na rynku są szybko zapełniane, zgodnie z prawami ekonomii.

Komentarze

No comments yet.

Leave a comment

(required)

(required)


*